Tiedote uusien kotien tarpeesta

Tarvitsemme uusia sijaiskoteja!

15.4.2018

Tällä hetkellä eläinkoti Pesällä on yhteensä 15 adoptiovalmista kissaa etsimässä omaa kotiaan. Lisäksi sijaiskodeissa on kissoja, jotka ovat valmiita muuttamaan uuteen kotiin. Eläinkoti Pesä ja sijaiskotimme ovat täynnä emmekä pysty vastaanottamaan yhtäkään eläintä. Uusien kotien tarve on valtava!

Anna mahdollisuus - adoptoi kissa eläinsuojeluyhdistykseltä

Mikäli olet harkinnut uuden kissan hankkimista, meillä on useita erilaisia, eri ikäisiä, eri värisiä ja eri luonteisia kissoja vailla omaa kotiaan. Kaikki kissat ovat pääsääntöisesti rokotettuja, madotettuja, sirutettuja ja leikattuja. Vastaanottaja sitoutuu leikkauttamaan Pesältä hankitun kissan, mikäli sitä ei ole jo leikattu. Säästät paljon aikaa, vaivaa ja rahaa hankkiessasi ns. "valmiin paketin". Voit ostaa meiltä myös tarvikkeita ja ruokaa kissaa varten, jolloin saat heti alkuun kaiken tarvitsemasi kätevästi yhdestä paikasta.

Adoptoimalle kissan yhdistykseltämme annat aina kodittomalle kodin ja eläimelle mahdollisuuden. Tuet paikallista eläinsuojelutyötä ja autat meitä auttamaan apua tarvitsevia eläimiä myös jatkossa. Kun hankit kissan yhdistykseltä, et tue mahdollista pentutehtailua etkä suunnittelemattomien pentueiden teettämistä. Lisäksi neuvomme ja annamme ohjeita juuri kyseisen kissan hoitoon ja ruokintaan liittyen. Saat meiltä tukea kissan hoidossa myös jatkossa ja voit aina olla meihin yhteydessä kaikissa ongelmatilanteissa, olivatpa ne pieniä tai suuria.

Kaikilla yhdistyksen kautta otetuilla eläimillä on kuukauden koeaika ja palautusoikeus. Palautamme tällöin puolet eläimen hinnasta. Yhdistys sitoutuu vastaanottamaan sen kautta hankitun takaisin eläimen ilman aikarajoitusta, jos yhteistä elämää ei ole enää mahdollista jatkaa. Koeajan jälkeinen palauttaminen sisältää maksuja kulujen peittämiseksi.

Kissanpennut luovutetaan vain koteihin, joissa on jo kissakaveri/kavereita ennestään tai koteihin, jotka ottavat kotiin samalla toisen pennun tai aikuisen kissan. Huomioithan myös, että kissat luovutamme vain sisäkissoiksi (ei vapaata ulkoilua).

Tutustuthan kotia etsiviin eläimiimme osoitteessa http://lappeenranta.sey.fi/kotiaetsivat tai tiedustele suoraan sähköpostitse lsey.elainkotipesa(at)gmail.com tai puhelimitse 050 555 1186 juuri sinulle sopivaa kissaa.

**************************************************

Lappeenrannan Seudun Eläinsuojeluyhdistys r.y.:n tarkoituksena on edistää eläinsuojelua ja suojella eläimiä parhaalla mahdollisella tavalla kärsimykseltä, kivulta ja tuskalta sekä edistää eläinten hyvinvointia ja hyvää kohtelua. Yhdistyksemme tärkein työmuoto on auttaa huostaanotettuja ja muita kodittomia eläimiä löytämään uudet hyvät kodit. Muita toimintamuotojamme ovat mm. varainhankinta, leikkaus-, sirutus-, rokotus- ja muiden tapahtumien järjestäminen, eläinsuojeluneuvonta ja eläinkodin toiminta. Yhdistyksemme toimii Kaakkois-Suomen alueella ja sen kotipaikka on Lappeenranta. Olemme Suomen eläinsuojeluyhdistysten liitto ry SEYn paikallisyhdistys. Teemme yhteistyötä mm. Kaakkois-Suomen eläinsuojeluviranomaisten ja paikallisten eläinlääkäreiden kanssa, muiden eläinsuojelu- ja eläinjärjestöjen kanssa, sekä lemmikkitarvikeliikkeiden ja muiden alojen yritysten kanssa. LSEY r.y.:llä on tällä hetkellä noin 330 jäsentä.

LSEY r.y. Kotia etsivät. Luettavissa: http://lappeenranta.sey.fi/kotiaetsivat
Ilmoitustauluille jaettavat esitteet: https://drive.google.com/drive/u/4/folders/1WhVCI4udFC2cVKTNrK6zsMQ8YJmsrsO0